niedziela, 24 sierpnia 2014

Nalewka z aronii

Robię co roku nalewkę z aronii, bo jest bardzo dobra na na serce, wzmacnia naczynia krwionośne, pomaga na nadciśnienie, pobudza krążenie krwi i jest do tego bardzo smaczna.



Nalewka z aronii









SKŁADNIKI:
woda -5 szkl
liście wiśni -140 szt
aronia -1,30kg
kwasek cytrynowy -2 opak
cukier -2 szkl
miód pszczeli -1 słoiczek mały
0,5 litra spirytus
PRZYGOTOWANIE:
Do garnka wlać wodę, włożyć liście wiśni i aronię, gotować 25 minut na wolnym ogniu. 
Następnie odcedzić sok z aronii przez sitko i jeszcze raz odcedzić przez gazę. 
Do odcedzonego soku dodać cukier, miód, kwaski cytrynowe. 
Garnek z sokiem postawić jeszcze na parę minut na ogniu, aby składniki połączyły się i żeby cukier się rozpuścił, nie gotować .
Zdjąć z ognia, ostudzić.
 Do ostudzonego soku dodać spirytus, wymieszać. 
Przelać przez lejek do butelek, zakręcić, odstawić na kilka dni.

15 komentarzy :

  1. Jest pyszna :-) moja mama taką robi co roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Mogę dać wódkę zamiast spirytusu?

      Usuń
    3. No można, ale lepsza jest na spirytusie :)

      Usuń
    4. No można, ale lepsza jest na spirytusie :)

      Usuń
  3. Naleweczka jest wspaniała .Ja dałam mniej kwasku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam gdzieś, że musi być zamrożona w lodówce jak jest wcześniej zerwana. A jak Pani robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mrożę aronię, ale tylko jeden dzień, aby stała się miej cierpka.

      Usuń
  5. Dwa opakowania kwasku?? Czy to nie za dużo??

    OdpowiedzUsuń
  6. zamiast kwsku może byc sok z cytryny

    OdpowiedzUsuń
  7. WŁAŚNIE WZIĘŁAM SIĘ ZA ROBIENIE NALEWKI. CIEKAWE, CZY MI WYJDZIE-TO MÓJ PIERWSZY RAZ:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, aronia - samo zdrowie, i dla kurażu ;)
    Zapraszam do mnie na blog, jeżeli wiersze nie drażnią ;)

    http://humanoidtk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka nalewka jest pyszna, zwłaszcza w zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)