czwartek, 15 grudnia 2016

Świąteczne miękkie pierniczki

Wiele razy piekłam pierniczki, ale po upieczeniu były miękkie, a gdy ostygły twardniały, teraz znalazłam na internecie, przepis idealny, żródło
Pierniczki po upieczeniu były miękkie, a im dłużej leżą, tym bardziej smakują.
Udekorowałam pierniki dzięki firmie http://www.cukieteria.pl/, od której otrzymałam barwniki spożywcze i konfetti gwiazdki kolorowe.
Kilka pierniczków, zapakowałam w śliczne pudełko od Opakowania cukiernicze.pl i dałam przyjaciółce w prezencie.


                                                       Świąteczne miękkie pierniczki


 













Składniki :

Ciasto
kakao - 5 łyżeczek
miód prawdziwy - 1/2 szkl
cukier - 0,5 szkl
soda - 2 łyżeczki
przyprawa do piernika - 1 opak
śmietana kwaśna - 4 pełne łyżki
mąka - 4 szkl + trochę do podsypki
żółtka jaj - 2 szt
jajko całe - 1 szt
masło - 200 g
sól - szczypta
powidła śliwkowe - 3 łyżki
Dekoracja
konfetti gwiazdki  różne kolory - Cukieteria .pl
barwniki spożywcze różne kolory - http://www.cukieteria.pl/
Lukier królewski
białka jaj - 2 szt
cukier puder - 250 g
sok z cytryny - 1 łyżeczka
Opakowanie:
karton - 1 szt od http://www.opakowaniacukiernicze.pl/
Przygotowanie:
Ciasto:
Do rondelka przełożyć masło, roztopić na ogniu, dodać cukier cały czas mieszać do rozpuszczenia się cukru.
Zdjąć rondel z ognia dodać miód , przyprawę do piernika, kakao, powidła, jajka i śmietanę , dokładnie wymieszać.
Do miski wsypać mąkę z sodą, wymieszać, dodać rozpuszczone i ostudzone składniki, zagnieść ciasto.
Ciasto po zagnieceniu jest lekko klejące, włożyć do foliowej torebki, odstawić na 60 minut do lodówki.
Następnie wyjąć ciasto z lodówki, podsypując nie za dużo mąką, jeszcze raz przegnieść.
Rozwałkować i wycinać foremkami różne wzory z ciasta.
Blachę wysmarować tłuszczem, układać na blasze pierniczki.
Piec w nagrzanym piekarniku do 180 stop.przez 10 minut.
Lukier królewski
Do miski wsypać cukier puder, dodać białka jaj i sok z cytryny, utrzeć mikserem.
Lukier przełożyć do kilku miseczek i do każdej miseczki dodać odrobinę innego barwnika.
Udekorować pierniki lukrem, posypać gwiazdkami.


10 komentarzy :

Jestes napisz coś bedzie mi miło :)